Niższe ceny ładowania EV w ramach tzw. Tarczy Antyinflacyjnej 2.0
EV Klub Polska, w imieniu użytkowników pojazdów elektrycznych w Polsce, mając na uwadze wprowadzaną przez rząd Tarczę Antyinflacyjną 2.0, czasowo obniżającą m.in. VAT na paliwa z 23% do 8% oraz przedłużającą 5% stawkę VAT na prąd, zwraca się z apelem do dostawców usług ładowania w Polsce o obniżenie do 31 lipca 2022 r. stawki VAT za ładowanie z 23% do 5%.
– W ramach walki z wysokim tempem wzrostu cen, które przybrało na sile w ostatnich miesiącach, rząd zdecydował się na wprowadzenie tzw. Tarczy Antyinflacyjnej. Jest to pakiet działań, który zakłada m.in. obniżki podatków. Według informacji samych koncernów paliwowych, obniżony podatek VAT na paliwa wpłynie na zmniejszenie cen na stacjach, nawet o 60-70 gr. na litrze. Apelujemy o analogiczne obniżenie cen na stacjach ładowania. W ramach rządowego wsparcia utrzymana została bowiem niższa stawka VAT na sprzedaż energii elektrycznej (5% zamiast 23%). Mając to na uwadze, uważamy, że warto rozważyć wprowadzenie tej zmiany w cennikach dostawców usług ładowania, tak, aby kierowcy płacili cenę z uwzględnieniem stawki VAT na poziomie 5% zamiast 23%. Efektem będzie obniżka cen za kWh na ogólnodostępnych stacjach – mówi Łukasz Lewandowski, Koordynator EV Klub Polska.
Zgodnie z wyznaczonymi przez polską administrację celami strategicznymi, odzwierciedlającymi kierunek obrany przez Unię Europejską, w najbliższych latach dominującym trendem w sektorze transportu drogowego powinno stać się zwiększanie liczby rejestracji pojazdów zasilanych wyłącznie energią elektryczną. W tym celu konieczne jest wdrożenie narzędzi, które zdynamizują rozwój zeroemisyjnego transportu w Polsce. Powyższe rozwiązanie z pewnością wpłynie na upowszechnienie elektromobilności, jej popularyzację i rozwój parku EV w Polsce.
Apel EV Klub Polska kierujemy do:
– PKN Orlen
– Greenway Polska
– Tauron
– PGE NE
– GO+EAuto
– NOXO.
– EV+
– Revnet
– Innogy
– Lotos
– Elocity
– Zepto
– Ekoen
– IONITY
Zobacz również: