Czas podsumować naszą przygodę z KIA EV6, z którą spędziliśmy 3 dni i którą pokonaliśmy niemal tysiąc kilometrów, podziwiając Austriackie i Słoweński krajobrazy. Mieliśmy okazję sprawdzić auto w każdych warunkach, tj. na autostradzie, na górskich serpentynach czy też drogach miejskich i pozamiejskich. Jakie są plusy i minusy jednego z najbardziej wyczekiwanych EV na rynku? Sprawdźcie w naszym najnowszym wideo TUTAJ lub artykule poniżej.
KIA EV6 jest pierwszym autem tej marki skonstruowanym na nowej platformie podłogowej E-GMP (Electric-Global Modular Platform), którą dzieli z bliźniaczym Hyundaiem IONIQ 5. Podobieństw do Hyundaia jest sporo. Oba auta oferują bardzo przestronną kabinę, sporych rozmiarów bagażnik (520l), frunk, oraz oba auta obsługują technologię V2L, która umożliwia podłączenie do auta sprzętów wyposażonych w zwykłe domowe gniazdko. Największą różnicą pomiędzy tymi samochodami jest niewątpliwie design. Klienci KIA otrzymują auto zaprojektowanie w nieco bardziej stonowany liniach, wyglądające mniej futurystycznie niż IONIQ5. Ponadto EV6 jest również nieznacznie dłuższe, węższe oraz niższe licząc odpowiednio: 4680 mm; 1880 mm; 1550 mm.
A jakie są największe plusy auta?
Cisza. Oczywiście w każdym elektryku jest cicho, jednak EV6 może pochwalić się ponad przeciętnym poziomem wyciszenia. Wynika to z dodatkowych zabiegów koreańskich konstruktorów, którzy zastosowali podwójne boczne szyby oraz dodatkowe wyciszenie nadkoli.
Zawieszenie, które podczas spokojnej jazdy jest bardzo delikatne i komfortowe jednak po pokonaniu kilku zakrętów nieco agresywniej przyjemnie się utwardza, zapewniając pewne prowadzenie. Podczas dynamicznego pokonywania górskich odcinków auto zachowywało się bardzo przewidywalnie nie wykazując oznak podsterowności ani nadsterowności (jeździliśmy zarówno AWD, jak i RWD)
Jedynym drobnym minusem, który udało nam się znaleźć było nie do końca pasujący nam dotykowy układ panelu klimatyzacji. Wybranie jakiejkolwiek opcji wymaga oderwania wzroku z jezdni i kończy się zazwyczaj przypadkowym kliknięciem dodatkowych opcji ogrzewania lub wentylowania foteli znajdujących się na szczycie tunelu środkowego.
Dostępne wersje KIA EV6