Aktualności

Studio News Kampanii Elektromobilni.pl odc. 3

News
07/12/2021
Studio News Kampanii Elektromobilni.pl odc. 3

Zapraszamy na kolejny odcinek Studia News z podsumowaniem ostatnich działań zrealizowanych w ramach Elektromobilni.pl. Dzieje się w kampanii!

Wystartowała akcja Każda Podróż Ma Znaczenie! Pozyskaliśmy na nią dofinansowanie od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To wysokozasięgowa kampania cross-mediowa, której celem jest ochrona atmosfery i klimatu poprzez wskazywanie korzyści środowiskowych, ekonomicznych i społecznych, wynikających z zakupu i eksploatacji pojazdów elektrycznych. Budżet kampanii wynosi ponad 2 mln zł i w okresie od września 2021 do czerwca 2022 ma wygenerować efekt środowiskowy w postaci 21 mln osób, do których dotrze treść edukacyjna związana z elektromobilnością.

Kampania elektromonilni.pl była obecna podczas największego w Polsce Kongresu Nowej Mobilności, który odbył się na początku października 2021 r. w Łodzi. Organizatorom wydarzenia udało się zgromadzić rekordową liczbę 1000 uczestników. Podczas KNM stworzyliśmy strefę edukacyjną elektromobilni.pl, gdzie prezentowaliśmy kampanię oraz przeprowadzaliśmy wywiady z zaproszonymi gośćmi.

Ponadto, podczas KNM 2021 odbyła się pierwsza edycja konkursu e-Mobility Media Awards – powered by ELEKTROMOBILNI.PL – która wyłoniła dziennikarzy i marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. Przyznano w sumie 16 wyróżnień – 8 na podstawie analizy medialnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i kolejnych 8 na podstawie zgłoszeń dokonanych przez stronę internetową Elektomobilni.pl. Zwycięzców w kategoriach ilościowych wyłoniono na podstawie badania, ale także rzetelnej analizy mediów, która objęła ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Po zakończeniu Kongresu rozpoczęły się dwa kolejne wydarzenia: Manufaktura Elektromobilności oraz Zlot samochodów elektrycznych. Ponad 150 samochodów elektrycznych przejechało ulicami Łodzi. Pierwszy Zlot EV Klub Polska przyciągnął rekordową liczbę użytkowników pojazdów zeroemisyjnych z całego kraju. Kawalkada przemieszczająca się przez miasto miała długość ok. 1,5 km.  Natomiast na scenie w Galerii Manufaktura było można posłuchać intersujących debat, prezentacji, wywiadów z przedstawicielami branży dotyczących zeroemisyjnego transportu. W ramach wydarzenia powstała innowacyjna strefa elektromobilni.pl, gdzie na ekspozytorach prezentowaliśmy zalety kampanii oraz Partnerów.

W ramach EV Klubu Polska przeprowadziliśmy także badanie, w którym użytkownicy aut elektrycznych opowiedzieli o swoich doświadczeniach. Z raportu wynika, że aż 97% użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce nie zamierza wracać do motoryzacji spalinowej. Z raportem można zapoznać się tutaj.

EV Klub Polska oraz Autopay podsumowali akcję „Autostrada do elektromobilności”. Niemal 4 tysiące darmowych przejazdów, pawie 19 ton zredukowanej emisji dwutlenku węgla i ponad 160 tysięcy przejechanych kilometrów.
W przyszłym roku, w okresie wakacyjnym, również planujemy zwolnić kierowców EV za przejazd płatnymi odcinkami autostrad A1 i A4!

Na stronie Elektromobilni.pl dostępny jest już internetowy Kalkulator dopłat dla przedsiębiorców w ramach programu „Mój elektryk” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Klimatu. Narzędzie pozwala w prosty i przejrzysty sposób sprawdzić cenę każdego całkowicie elektrycznego samochodu osobowego i dostawczego dostępnego na polskim rynku z uwzględnieniem dotacji. Wcześniej uruchomiliśmy także kalkulator dopłat dla osób prywatnych!

W ramach kampanii kontynuujemy również cykl edukacyjnych artykułów, które są dostępne w zakładce Aktualności. W listopadzie nasze treści dotarły do 65 tys. osób. Posty uzyskały ponad 1400 reakcji i dołączyło do nas 370 nowych fanów elektromobilności. Natomiast na Instagramie dotarliśmy prawie do 19 tys. kont.

Więcej informacji z życia kampanii znajdziecie w naszym materiale.

Zapraszamy do oglądania!



Kampania elektromobilni.pl, realizowana przez PSPA oraz Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, to pierwsza w Polsce i jedna z najbardziej kompleksowych w Europie inicjatyw na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. Celem projektu jest edukacja i podnoszenie świadomości społecznej na temat elektromobilności. W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu w Polsce. Do partnerów strategicznych elektromobilni.pl należą: ABB, BMW, Enelion, Grupa Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz, PKN ORLEN, Renault i Toyota, a do partnerów branżowych: Alphabet, EFL, EV+, Garo, GO+EAuto, GreenWay, LeasePlan, LOTOS, Nissan, PKO Leasing, PRE Biel, Shell oraz Volvo. Kampania została objęta patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. Patronat nad kampanią objęły także liczne ambasady, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraela, Niemiec oraz izby handlowe i kilkadziesiąt polskich samorządów.