Aktualności

Studio News Kampanii Elektromobilni.pl odc. 4 specjalny

News
23/12/2021
Studio News Kampanii Elektromobilni.pl odc. 4 specjalny

W 2021 r. PSPA pozyskało dofinansowanie od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację wysokozasięgowej kampanii cross-mediowej, pod hasłem „Każda podróż ma znaczenie”. Co to oznacza dla elektromobilni.pl? Od momentu startu kampanii „Każda podróż ma znaczenie” (1/09/2021), domena elektromobilni.pl, na której prezentowane są treści i pozycjonowani są Partnerzy kampanii elektromobilni.pl, odnotowała 53% więcej odsłon względem okresu 06-09/2021. Blisko 40 tys. obejrzało filmy zrealizowane w ramach kampanii KPMZ, publikowane w kanałach społecznościowych elektromobilni.pl Wkrótce wyemitowany zostanie cykl 3 programów edukacyjnych z Karolem Okrasą, zrealizowanych w ramach kampanii „Każda podróż ma znaczenie”.

Serwis elektromobilni.pl, czyli główne narzędzie kampanii odnotował w tym roku: 275 000 odsłon, 99 942 użytkowników, 133 622 sesji, 9,82% ruchu dla porównywarki aut EV, 20,68% ruchu dla katalogu EV, 8 minut 18 sekund – średni czas spędzony na najpopularniejszej podstronie poświęconej edukacji.

Na naszej stronie uruchomiliśmy w tym roku 6 narzędzi: Kalkulator dopłat dla osób fizycznych (Mój elektryk – NFOŚiGW), Kalkulator dopłat dla przedsiębiorców (Mój elektryk – NFOŚiGW), Kalkulator kosztów ładowania na stacjach ogólnodostępnych, Porównywarka taryfowa,
obliczająca koszt ładowania domowego, Profiler ładowarki domowej oraz Mapę zasięgu samochodu elektrycznego. Dodatkowo na bieżąco aktualizujemy bazę danych naszych wszystkich narzędzi na stronie.

Biuro prasowe kampanii w tym roku wysłało 48 komunikatów prasowych, zrealizowało cykl 10 artykułów edukacyjnych publikowanych przez media partnerskie, co przełożyło się na: 1886 publikacji w mediach, 331 mln tyle razy dotarliśmy do osób zainteresowanych elektormobilnością, 3,3 mln ekwiwalentu reklamowego rocznie. Biuro kampanii wysłało 112 newsletterów, co przełożyło się na 220 tysięcy zasięgu, a współczynnik otwarć wyniósł 51,2%. Jesteśmy również aktywni w mediach społecznościowych: na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Linkedinie oraz Youtubie. Biuro kampanii do tej pory opracowało 491 postów. Staramy się również angażować naszych obserwujących organizując liczne quizy, konkursy, wykreślanki czy castingi. Nasze działania przełożyły się na: 6 mln wyświetleń, 1 mln zasięgu, 80 tys. kliknięć, 35 tys. reakcji, 2,5 tysięcy komentarzy oraz 600 udostępnień. 

Blisko 70 tys. obejrzało filmy ze znanymi osobami, które „na żywo” dzieliły się swoimi doświadczeniami z jazdy samochodem elektrycznym. W okresie lipiec-sierpień 2021 r. zrealizowano 9 filmów, a ich emisja odbyła się na kanale YouTube oraz była promowana w mediach społecznościowych.

Studio elektromobilni.pl było obecne podczas Kongresu MOVE oraz Kongresu Nowej Mobilności. Rozpoczęliśmy również cykl podcastów: EV podcast oraz Strefy Czystego Transportu – bez stresu. Nasze podcasty dostępne są na Spotify, YouTube oraz platformie Apple Podcasts.

W ramach projektu Partnerzy kampanii elektromobilni.pl zwolnili kierowców BEV z opłat za przejazd płatnymi odcinkami autostrad A1 i A4 w terminie 18/06 – 10/10/2021 r. Projekt udało się zrealizować w ramach współpracy z Autopay.

8 października 2021 r. w Łodzi, Biuro kampanii elektromobilni.pl, we współpracy z EV Klub Polska, zorganizowało największy zlot samochodów elektrycznych w naszym kraju. Ulicami miasta przejechało ponad 150 samochodów elektrycznych, a kawalkada liczyła ok. 1,5 km długości. Uczestnicy przyjechali na zlot ze wszystkich 16 województw Polski. Pierwszy zlot EV Klub Polska przyciągnął także rekordową publiczność. Ukazało się na ten temat 96 artykułów i publikacji w ogólnopolskich mediach. Forum www.evklub.pl, funkcjonujące w strukturze strony www.elektromobilni.pl, zanotowało 5 300 odsłon

W ramach wydarzenia towarzyszącego Kongresowi Nowej Mobilności 2021, Biuro kampanii elektromobilni.pl uruchomiło specjalną strefę edukacyjną w łódzkiej Manufakturze. Poprzez treści umieszczone w ekspozytorach, infokioskach i na bannerach edukacyjnych, inspirowaliśmy do doświadczania elektromobilności i zrozumienia obecnych wyzwań społecznych, klimatycznych i gospodarczych. Łódzką Manufakturę odwiedziło tego dnia 40 tys. gości

Biuro kampanii elektromobilni.pl, we współpracy z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i PSPA, nagrodziło dziennikarzy i marki, które prowadziły najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. Łącznie przyznano 16 wyróżnień.

A co planujemy 2022?

W przyszłym roku kampania Elektromobilni.pl ma w planach wiele działań, w tym m.in.: uruchomienie aplikacji Każda podróż ma znaczenie, drugą edycję projektu „Autostrada do elektromobilności”, w którym kierowcy samochodów elektrycznych są zwolnieni z opłat za przejazd wybranymi odcinkami autostrad, kontynuacja programu Elektromobilna Polska – interaktywna mapa punktów przyjaznych elektromobilności (firmy, miejsca, miasta, instytucje etc.), cykl „Elektromobilność od kuchni” na You Tube czy wdrożenie 2 nowych narzędzi i kalkulatorów w serwisie elektromobilni.pl.

Ale to tak naprawdę początek tego, co planujemy! Śledźcie nas na bieżąco w mediach społecznościowych oraz na stronie elektromobilni.pl. Tam zawsze znajdziecie najświeższe informacje!

Zapraszamy do oglądania:



W tym miejscu dziękujemy również naszym Partnerom za zaangażowanie oraz wspólne działanie na rzecz rozwoju elektromobilności. Wspiera nas ponad 100 Partnerów, w tym 22 liderów zrównoważonego transportu. Są to, partnerzy strategiczni: ABB, BMW, Daimler, Enelion, Grupa Volkswagen, Hyundai, Nexity, PKN Orlen, Renault, Toyota, a także Partnerzy branżowi:  Alphabet, EFL, EV plus, GARO, Go+e Auto, GreenWay, Lease Plan, Lotos, PKO Leasing, Pre Biel, Shell oraz VOLVO. 



Elektromobilni samochody elektryczne