Liczba dostępnych modeli pojazdów elektrycznych
Koncerny motoryzacyjne systematycznie wprowadzają na rynek coraz większą liczbę modeli z napędem elektrycznym, m.in. ze względu na zaostrzające się normy emisji spalin w Unii Europejskiej oraz w Chinach. Do 2022 r. w skali globalnej klienci będą mieli do wyboru ponad 500 różnych modeli BEV i PHEV.
Źródło danych: Electric Vehicle Outlook 2020, BloombergNEFmodeli EV
w globalej
oferce do 2022 r.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych
Sprzedaż osobowych EV wzrosła z 450 tys. szt. w 2015 r. do 2,1 mln szt. w 2019 r. Mimo przejściowego, wywołanego pandemią COVID-19 spadku dynamiki rynku elektromobilności w 2020 r., w kolejnych latach liczba rejestracji samochodów z napędem elektrycznym będzie dalej rosnąć wraz ze spadkiem cen akumulatorów, poprawą gęstości energii, budową większej infrastruktury ładowania i rozprzestrzenianiem sprzedaży na nowe rynki.
Źródło danych: Electric Vehicle Outlook 2020, BloombergNEFUdział EV w sprzedaży pojazdów systematycznie wzrasta. Do 2040 r. ponad połowa wszystkich nowo rejestrowanych samochodów osobowych będzie wyposażona w napęd elektryczny. Najwyższy udział EV zostanie odnotowany w Chinach oraz na wybranych rynkach europejskich.
Źródło danych: Electric Vehicle Outlook 2020, BloombergNEFWielkość globalnej floty pojazdów elektrycznych
Samochody elektryczne stają się coraz częstszym widokiem na światowych drogach. Przyszłość należy do zeroemisyjnych BEV, jednak w ciągu kolejnej dekady hybrydy typu plug-in (PHEV) również będą stanowić coraz bardziej istotną część globalnej floty.
Źródło danych: Electric Vehicle Outlook 2020, BloombergNEFWielkość globalnej floty pojazdów
Pomimo rozwoju elektromobilności, w 2030 r. pojazdy elektryczne będą stanowić 8% globalnej floty samochodów osobowych liczącej 1,4 mld egz. Jednak już w 2040 r. ich udział wzrośnie do 31%.
Źródło danych: Electric Vehicle Outlook 2020, BloombergNEFUdział Chin w sprzedaży samochodów elektrycznych na świecie
W kolejnych latach Chiny pozostaną globalnym liderem pod względem sprzedaży samochodów z napędem elektrycznym. Rząd w Pekinie upatruje w elektromobilności narzędzia pozwalającego na zmniejszenie uzależnienia od importu ropy naftowej, wzrost innowacyjności gospodarki, poprawę stanu powietrza, zwiększenie konkurencyjność krajowej branży motoryzacyjnej oraz przyciąganie kolejnych inwestycji.
Źródło danych: Electric Vehicle Outlook 2020, BloombergNEF